loading...
دامنه فروشی
nima_shafizade بازدید : 503 جمعه 1393/03/23 نظرات (0)

داستان بازی اتفاقات پس از مرگ  رونان اوکانر (Ronan O'Connor) را به تصویر می کشد. رونان اوکانر (Ronan O'Connor) یک کاراگاه حرفه ای است که در شهر Salem زندگی می کند. اتفاقات بازی از جایی آغاز می شود که رونان اوکانر به آپارتمانی مرموز وارد می شود و پس از آن به دلایلی نامعلوم از پنجره ی آخرین طبقه ی آپارتمان به بیرون پرت شده و به زمین برخورد می کند و در حال از دست دادن جانش است، در این زمان رونان اوکانر خودش را تماشا می کند و مانند هر انسان معمولی هنوز مرگ خودش و روح بودش را نپذیرفته ولی به مرور زمان به این وضعیت عادت می کند. ...............

اکنون رونان هیچ چیز را به یاد نمی آورد، چرا به آن آپارتمان رفته بود و چرا از پنجره ی به بیرون پرت شد سوالاتی هستند که ذهن رونان را به خود مشغول کرده است، از آنجا که رونان کاراگاهی زبده است قصد دارد قاتل خودش را پیدا کند و دلیل مرگش را بداند تا بتواند با آرامش مرگ را تجربه کند. ایده ی داستان بازی یکی از جالب ترین ایده ی هایی است که می توان به سراغ آن رفت و از آنجا که رونان به خوش گذرانی نپرداخته و به دنبال علل مرگش است داستان بازی را بیش از پیش پیچیده می کند. از آن جا که رونان هیچ چیز را به یاد نمی آورد (رونان تنها اطلاعی از چگونگی مرگ خود را ندارد، و بقیه ی خاطرات خود را به یاد دارد) باید از تجربه های کاراگاهی اش استفاده کند. استنباط تنها راه حل اوکانر است و او باید قدم به قدم برای حل سوال هایش استنباط کند و صحنه ها را دوباره بازسازی کند. داستان بازی پیچیدگی ها خاص خود را داراست و این موضوع و تلاش اوکانر برای یافتن پاسخ هایش باعث می شود که با یکی از غنی ترین داستان های بازی های ویدیویی روبرو باشیم. در نگاه اول داستان بازی کمی کلیشه ای به نظر می رسد اما TLoU نشان داد که از یک داستان کلیشه ای هم می توان داستان غنی ساخت و احتمالا این موضوع در مورد M:SS نیز صدق می کند.

در کنار داستان جالب بازی گیم پلی نقش های خاصی را ایفا می کند که بدون این نقش ها داستان بازی نیز جذابیت خاصی نخواهد داشت. در M:SS رونان تنها نیست بلکه روح های انسان های دیگر و روح های شیطانی نیز حضور دارند. تمایل روح ها شیطانی برای از بین بردن رونان به ماجرا های قبل از مرگ او ارتباط نزدیکی دارد. رونان برای نابود کردن روح های شیطانی نمی تواند از درگیری های تن به تن استفاده کند و تنها راه نابود کردن روح های شیطانی نابود کردن آن ها از پشت سر است. یکی از نقش های اصلی گیم پلی بازی استنباط های پیچیده ی  رونان است که به بازی زیبایی خاصی داده است. رونان از ماجراهای قبل از مرگش چیزی را به یاد نمی آورد و باید با استفاده از سرنخ های موجود، صحنه های مختلف را بازسازی کند، برای بازسازی صحنات رونان به سرنخ نیاز دارد و اینجاست که باید از بین دنیایی از اطلاعات مهم ترین ها و کارآمد ترین های آن ها را انتخاب کنید و به ترتیب وقوع آن ها مرتب کنید. رونان پس از به دست آوردن سرنخ ها و استنباط مردک ها صحنه را بازسازی کرده و گاهی اوقات اطلاعاتی از خاطره های از دست رفته اش را نیز بر می گرداند. در M:SS محدودیتی برای عبور از وسایل وجود ندارد، رونان می تواند از هر چیزی عبور کند و حتی می تواند روح انسان ها را نیز تسخیر کند.

 

بازی حالتی شبیه به Open-World را داراست اما این آزادی عمل محدودیت ها خاص خود را داراست. سیستم به دست آوردن سرنخ ها بسیار به سیستم به دست آوردن سرنخ های L.A Noire شباهت دارد. با پیشرفت بازی رونان با امکاناتی جدیدی از خاصیت های روح بودن آشنا می شود که در طول بازی به او کمک بسیاری می کنند، یکی از این امکانات توانایی پیمودن مسافت های زیاد در یک ثانیه است. گرافیک بازی محیط هایی سرد و بی روح را به تصویر می کشد که به خوبی حس تاریکی را منتقل می کنند و نقطه های تاریک در آن به بدترین کابوس های رونان تبدیل می شوند. طی نمایش های ارائه شده از این بازی گرافیک به خوبی تفاوت های میان ارواح و انسان ها را نشان داده است. منبع توضیحات: وبسایت پردیس گیم


 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
xbox
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 198
  • کل نظرات : 123
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 448
  • آی پی امروز : 134
  • آی پی دیروز : 145
  • بازدید امروز : 815
  • باردید دیروز : 727
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 6,032
  • بازدید ماه : 19,843
  • بازدید سال : 124,925
  • بازدید کلی : 540,885