loading...
دامنه فروشی
007 بازدید : 420 جمعه 1392/08/10 نظرات (0)

در F1 2013 شما می‌توانید به جای تمامی رانندگان مشهور نظیر لوئیس همیلتون، سباستین فتل و غیره بازی کنید، همچنین تمامی پیست‌ها و ماشین‌های واقعی مسابقات فرمول یک نیز در بازی وجود خواهد داشت. در ضمن تمامی تغییراتی که در قوانین مسابقات فرمول یک ایجاد شده است نیز در F1 2013 وجود خواهد داشت. F1 2013 دارای بخش جدیدی به نام Classic Mode می‌باشد که توسط  گزارشگر معروف Murray Walker معرفی می‌شود. در این بخش رانندگان مشهور دهه‌ی ۸۰ در کنار رانندگان حال حاضر مسابقه می‌دهند. همچنین ماشین‍ها و پیست‌های قدیمی فرمول یک نیز در این بخش قابل دسترس هستند. Classic Mode را می‌توانید در حالت آنلاین و آفلاین بازی کنید. F1 2013 دارای بخش Young Driver’s Test نیز می‌باشد که نسبت به سال قبل گسترش بسیاری پیدا کرده است. این بخش برای بازیکنان جدیدی است که هنوز به زیر و بم فرمول یک آشنا نیستند. همه‌ی بخش‌های آفلاین بازی نیز با RaceNet هماهنگ هستند تا F1 2013 را رقابتی و اجتماعی‌تر از نسخه‌های پیشین بکند.

وقتی که مسابقه شروع شد تمام هدفم این بود که مبارزه بکنم. این جا دیگر ناامیدی معنی ای ندارد. این جا خط پایان من است. اگر نتوانم به هدفم برسم باید انتظار بکشم، با سرعت می پیچیدم، امیدم به این بود که جوانم و با انگیزه. اولین مسابقه ام بود. من آن قدر توانا بودم که تا آخر خط رسیده بودم. فقط یک نفر جلوی من قرار داشت. باورم نمی شد، آری من می توانستم، می توانستم قهرمانی را ببینم، چه رویای با شکوهی، قهرمانی فرمول یک، یک افتخار بی نظیر برای خودم، خانواده ام، تیمم و از همه مهم تر کشورم. آری من قهرمان فرمول یک شدم و این فقط به لطف خدا و پشتکار خودم بود. بله من بهترین های فرمول یک را کنار گذاشته بودم. بله من قهرمان فرمول ۱ شدم.(آیرتون سنا)

 عناوین متعددی در سبک Racing منتشر شده اند. از عناوین آرکید نظیر Need For Speed بگیرید تا ریسینگ های شبیه ساز نظیر سری بازی های GT- FORZA و یا عناوینی با محوریت رالی مانند Dirt. اما یک عنوان دیگر نیز در این سبک وجود دارد که بعضا با نظرات خوبی مواجه شده است و بعضا نظر مثبت منتقدین و گیمرها را دریافت نکرده است. بله سری بازی های F1 که پس از یکی دو نسخه معمولی حالا با نمرات بهتری پا به میدان گذاشته است. F1 2013 عنوانی است که در سبک شبیه سازی ساخته شده است اما با محوریت یکی از محبوب ترین ورزش های حال و حاضر دنیا: اتومبیل رانی آن هم با طعم فرمول یک!

F1 عنوانی است که میخواهد نظیر سری بازی های Test Drive چالش های یک رانندگی را به رخ مخاطب بکشد. در واقع محوریت اصلی این سری بر پایه این بوده است که شما در بیابید رانندگان فرمول یک کار سختی را در چندین مرحله مسابقه طولانی و سخت دارند. به طور کلی F1 عنوانی نسبتا سخت است که حضور در پیست های پیچ در پیچ کار را سخت تر نیز میکند.

اگر بخواهید بفهمید در این بازی با چه پیست هایی سر و کار دارید این عکس میتواند کمک زیادی به شما کند. پیست هایی که همگی از روی مدل های واقعی ساخته شده اند و البته در این بازی با توجه به این که یک مد کلاسیک نیز وجود دارد بسیار زیبا کار شده اند. در بازی پیست های قدیمی هم مورد استفاده قرار گرفته اند که امری جالب است. خصوصا این امر که تمامی این پیست ها با شکل و شمایل قدیمی خود به کار گرفته شده اند. به طوری که اگر قبلا کسی مسابقاتی را در این پیست ها دیده باشد یک حس نوستالژیک برایش زنده می شود. البته تعداد چنین افرادی در کشور ما کم است!

گیم پلی F1 2013 بر مبنای عناوین گذشته این سری است. شما نمی توانید تغییرات زیادی را در این بازی مشاهده کنید. F1 قصد دارد چالش های اصلی یک مسابقه فرمول یک را به شما نشان دهد. یکی از ویژگی های مثبت این بازی، حضور راننده های مطرح فرمول یک نظیر سباستین فتل و فرناندو آلونسو است.

در ابتدا شما در نقش یک راننده جوان در ابوظبی امارات قرار می گیرید. در یک مقطع کوتاه زمانی شما آموزش های لازم را می بینید. این آموزش ها به شکلی هستند که شما در این پیست با پیچ های تند مواجه می شوید، یاد میگیرید که در چه مواقعی باید سرعت بگیرید و در چه مواقعی ماشین را به نرمی و به آرامی حرکت دهید. همچنین شما در شرایط طبیعی نظیر باران نیز قرار می گیرید. F1 2013 یک شبیه ساز فوق العاده است. به طوری که در زیر باران شما نمی توانید ماشین را کنترل کنید و حرکت دادن آن در پیست کار بسیار سختی خواهد بود. در ادامه شما به مسابقات فرمول ۱ راه پیدا می کنید که می توانید از اتومبیل های بهتر که دارای Top Speed و Handling بهتری هستند به دست می آورید. به طور کلی در چند فصل مسابقه شما باید سعی کنید رتبه های بهتری به دست بیاورید.مسابقات فرمول ۱ به شکلی آغاز می شود که شما در ابتدا راننده ای گمنام هستید که می توانید تبدیل به یک افسانه شوید…

این بخشی که در مورد آن صحبت کردم بخشی است که در Career Mode بازی تحت عنوان Scenarios Mode بازی تحت عنوان صحبت کردم بخشی است که در ای مطرح شما نشان دهد. یکی زی مشاهده کنید. قرار دارد. در این بخش یک راننده سطح پایین سعی می کند که به درجات بالای فرمول یک برسد. متاسفانه این بخش فاقد هرگونه نوآوری است و Codemasters نتوانسته است برخلاف Dirt عنوان F1 را تبدیل به عنوانی لذت بخش کند. Scenarios Mode یک بخش تکراری است و شما آن را بارها در عناوین ورزشی مشاهده کرده اید. بخش هایی نظیر Creating Legend در NBA 2K و یا Become A Legend در PES. در واقع F1 سعی نکرده است مدهای جدیدی را وارد کند تا مخاطب اشتیاق یابد تا بخش Career Mode را ادامه دهد. بخش Career این بازی مانند گذشته است. شما با مسابقه دادن در چند فصل و در پیست های مختلف، سعی می کنید وارد تیم های خوب و ثروتمند شوید و حتی می توانید با اسپانسرها به صورت شخصی نیز قرار داد ببندید. در بازی تیم های مطرحی نظیر Red Bull و یا رنو حضور دارند که چهره های مطرح فرمول یک نیز در آن ها قرار دارند. مسابقات در چندین دور برگزار می شود و پلیر باید سعی کند اتومبیل را سالم نگه داشته و از درگیری با سایر خودروها پرهیز کند.

در زمینه رانندگی بازی پیشرفت های نسبتا خوبی داشته است. شبیه سازی رانندگی در F1 جالب کار شده است. Handling بازی به شکل فوق العاده ای طراحی شده است. اتومبیل ها به نرمی طراحی شده اند و طراحی آن ها فوق العاده است. جزئیات گیم پلی بازی بسیار خوب کار شده است و شما در بخش گیم پلی حتی جزئیاتی در حد Forza Motorsport 4 را می بینید. دوربین بازی هم در شرایط خوبی قرار دارد، خصوصا وقتی که از دید راننده شروع به هدایت اتومبیل می کنید متوجه این امر می شوید که F1 سعی کرده است بیشتر یک رانندگی خوب را ارائه دهد تا یک بازی با جزئیاتی در حد عناوین بزرگ در سبک Racing.

Classic Mode بخش جدید F1 2013 است که همانند Test Drive شما با یک تم سیاه و سفید و فوق العاده زیبا مواجه می شوید. در این بخش رانندگان قدیمی فرمول یک حضور دارند. در این بخش شما با اتومبیل هایی مواجه می شوید که هندلینگ فوق العاده ای نظیر اتومبیل های امروزی ندارند. در این بخش شما با پیست های قدیمی و بسیار زیبایی مواجه می شوید که یک حس و حال قدیمی و فوق العاده را به شما تلقی می کنند.

شاید محیطی بازتر می توانست برگ برنده F1 باشد اما متاسفانه بازی فقط به مسابقات ختم می شود و شاید کمی کار کردن بر روی جزئیات می توانست F1 را عنوان بهتری جلوه دهد.

گرافیک:

شاید F1 برگ برنده ای در گیم پلی نداشته باشد اما انصافا از گرافیک خوبی بهره مند است. بازی همانند GRID 2 سعی کرده است از رنگ پردازی و نورپردازی های بسیار طبیعی استفاده کند و بیشتر بر روی جزئیات کار کند. جزئیات اتومبیل ها فوق العاده کار شده است و طراحی پیست ها نیز با تکسچرهای خوبی که بازی دارد عالی کار شده اند. در بازی شما شاهد یک اتومبیل فوق العاده با جزئیاتی بهره مند از مدل واقعی آن هستید. نمای درونی اتومبیل و همچنین نمای کلی آن فوق العاده است و شما را به یاد FORZA 4 می اندازد گرچه F1 ابدا در حد و اندازه های FM4 نیست اما سعی کرده است با بهره گیری از پتانسیل مسابقات فرمول ۱، عنوانی نظیر Forza  سعی کرده است گیم پلی ای بی نقص را ارائه دهد اما F1 به واقع فقط تلاش کرده است تا یک گرافیک خوب را ارائه دهد.

افکت ها در F1 2013 به خوبی طراحی شده اند، حرکت اتومبیل ها، طراحی و انیمشن های اعضای تیم و تماشاگران، همگی نشان می دهد که EGO Engine 3 انجین نسبتا قدرتمندی است. گرچه ظاهرا کم کاری Codemasters در طراحی تماشاگران یکی از نقاط ضعف این بازی در بخش گرافیک است. فیزیک F1 در شرایط مطلوبی قرار دارد، تصادفات در بازی به صورت خوبی طراحی شده اند و میزان آسیبی که به اتومبیل وارد می شود کاملا طبیعی است و در صورت تصادف بعید است که بتوانید به راحتی به مسابقه خود ادامه دهید. طراحی پیست ها کاملا بر اساس پیست های واقعی است، پیست هایی نظیر پیست مالزی یا بحرین کاملا از روی نمونه واقعی خود ساخته شده اند.

موسیقی وصداگذاری:

سطح موسیقی های F1 به شکل عجیبی واقعا ضعیف است. موسیقی های بازی موسیقی هایی هستند که شما را به یاد نخستین بازی هایی که در صنعت گیم عرضه شدند می اندازد! Codemasters  حتی به خود زحمت نداده است که موسیقی های مناسبی را لایسنس کند.صداگذاری بازی نیز در امر صدای موتور ماشین ها جالب کار نشده و تنها از چند مدل محدود استفاده کرده است. به شکل عجیبی بر خلاف اکثر بازی ها F1 حتی در این بخش نیز ضعف دارد. ضعف هایی که عجیب به نظر می رسد.

اما در بخش صداگذاری یک سورپرایز در Classic Mode وجود دارد و آن هم استفاده از Murray Walker، گزارشگر مطرح فرمول ۱ است که امری جالب است.

نتیجه گیری:
F1 2013 عنوانی است که فقط در یک صورت ارزش بازی دارد آن هم وقتی است که شما نسخه های قبلی آن را بازی نکرده باشید! در غیر این صورت شما با یک بازی تکراری مواجه هستید که فقط یکی دو سورپرایز مناسب دارد و به جز گرافیکی مناسب، چیز خاصی را عرضه نکرده است. حال که در سال تحصیلی قرار داریم و بازی های خوب پاییزی هم در راه هستند، می توانید گزینه ای به اسم F1 2013 را کنار بگذارید و در این سبک منتظر عناوین بهتری نظیر NFS Rivals، GT6 و یا اگر پولدار هستید Forza Motor Sport 5 و Drive Club باشید!


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
xbox
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 198
  • کل نظرات : 123
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 448
  • آی پی امروز : 127
  • آی پی دیروز : 184
  • بازدید امروز : 766
  • باردید دیروز : 848
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 766
  • بازدید ماه : 6,547
  • بازدید سال : 111,629
  • بازدید کلی : 527,589